Skocz do zawartości



Zdjęcie

Metoda na uzależnienia i przymusy by Leo Babauta (Eng).

poradnik sposób mindfulness

  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
1 odpowiedź w tym temacie

#1 makulko

makulko

    Inspector

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1938 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź

Napisany 25.01.2018, 17:59

Kilka prostych zasad przy zmaganiu się z popędami i uzależnieniami, wykorzystującymi metodę mindfulness. Tekst po angielsku - pewnie dla osób, które "siedzą" w temacie nic nowego, ale może uda się coś sobie przypomnieć, czy spojrzeć na problem z innej strony.

 

Tekst zwraca uwagę na następujące sprawy: 

-nauka radzenia sobie z przymusem zrobienia czegoś,

-zmiana naszego otoczenia, które sprzyja uleganiu pokusom,

-rozwiązywanie problemów, od których staramy się uciekać,

-dbanie o higienę życia psychicznego (sen, budowanie sobie wsparcia innych, dbanie o zdrowie emocjonalne)

 

https://zenhabits.net/addictions/

 

Tekst po angielsku. A o to fragment:

 

  1. Notice when you have an urge. Pause instead of acting on it, and just sit with it mindfully.
  2. Notice where the physical sensation of the urge is located in your body. Is it in your stomach? Chest? Mouth? Focus on that area of your body and try to mindfully notice the sensations you feel.
  3. Allow them to rise and peak, and then crest and subside, like a wave. Just watch them, as if you’re watching a wave. It’s not anything to panic about, it’s just a sensation rising and falling.

You can do this for a minute or two, or even longer. After the urge subsides, it might come back, and you can repeat this. You can also move on to other areas of your body where you notice urge-related sensations.


  • 1

#2 Raróg

Raróg

    Powstały z popiołu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 356 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź / Poznań

Napisany 25.01.2018, 18:36

Kilka prostych zasad przy zmaganiu się z popędami i uzależnieniami, wykorzystującymi metodę mindfulness. Tekst po angielsku - pewnie dla osób, które "siedzą" w temacie nic nowego, ale może uda się coś sobie przypomnieć, czy spojrzeć na problem z innej strony.

 

Tekst zwraca uwagę na następujące sprawy: 

-nauka radzenia sobie z przymusem zrobienia czegoś,

-zmiana naszego otoczenia, które sprzyja uleganiu pokusom,

-rozwiązywanie problemów, od których staramy się uciekać,

-dbanie o higienę życia psychicznego (sen, budowanie sobie wsparcia innych, dbanie o zdrowie emocjonalne)

 

https://zenhabits.net/addictions/

 

Tekst po angielsku. A o to fragment:

 

 

Super że udostępniłeś makulko. Już od dawna obserwuje bloga Leo Babauty - bardzo bliskie jest mi to podejście i jest tam masa wartościowych informacji. Dostałem też od niego zgodę na przetłumaczenie części jego artykułów na Polski. :-)

W moim odczuciu uważność to jest "game changer" bez niej bardzo ciężko poradzić sobie z naszymi automatyzmami. 


  • 0



Także oznaczono tymi tagami: poradnik, sposób, mindfulness