Skocz do zawartości



Zdjęcie

Stworzę za friko stronę internetową dla chętnego :)


  • Zaloguj się aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Spadochroniarz

Spadochroniarz

    Zadomowiony

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 206 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05.04.2015, 17:36

Hej i czołem.

 

Od kilku miesięcy bawię się w kodowanie stron internetowych.  Jest to dla mnie świetny wypełniacz czasu, którego dość sporo jest po zerwaniu z MPO.  Ale mniejsza o to.

Czy jest ktoś, kto potrzebowałby stworzenie jakieś fajnej strony internetowej lub przebudowanie już istniejącej? Koduję głównie w HTML5, CSS3, JavaScript (znam  również solidne   podstawy PHP i SQL).

 

Oczywiście jak projekt mi się spodoba to oferuję swoje usługi za darmo :).

Piszcie śmiało tutaj lub na priv.

 

 


  • 1

#2 masturbant94

masturbant94

    Zadomowiony

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 265 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06.04.2015, 10:29

A ja bym się chętnie nauczył od Ciebie właśnie pisania stron :P


  • 0

#3 Spadochroniarz

Spadochroniarz

    Zadomowiony

  • Autor(ka) tematu
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 206 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06.04.2015, 13:55

Sam się cały czas uczę, więc nie wiem czy byłbym dobrym nauczycielem :). Ale ogólnie chętnie mogę dać Ci porady od czego zacząć i gdzie szukać wiedzy w internecie.

 

Więc tak, jeśli chcesz pisać jedynie proste strony internetowe, bez żadnych fajerwerków, logowań, płatności pay-pal, łączenia z bazą danych itp. to startuj od HTML i CSS. Są to bardzo łatwe języki, bez żadnych pętli, warunków, funkcji czy programowania obiektowego.

 

Jednak jeśli myślisz poważnie nad tworzeniem stron (powiedz masz ambicje zostać freelancerem) to na początku polecam wspaniały kanał na youtubie: https://www.youtube..../MiroslawZelent

Ja tam naprawdę dzięki niemu wkręciłem się w programowanie. Zacznij sobie od C++, potem obiektówka C++. Da Ci to naprawdę bardzo dobre podstawy, które są tak naprawdę w większości języków.

Na podanym kanale również autor rozpoczął cykl technologii webowych więc warto sobie pooglądać filmiki. Ale kanał z całego serca polecam. Bardziej wartościowej treści, nawet w płatnych kursach nie widziałem!


Ten post był edytowany przez Spadochroniarz dnia: 06.04.2015, 13:58

  • 1

#4 QqraA

QqraA

    Dobry gips nie jest zły.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06.04.2015, 22:44

Hej, ja tez wciaz sie ucze, powiedz prosze czym sie rozni C++ od obiektowego C++


  • 0

#5 masturbant94

masturbant94

    Zadomowiony

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 265 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06.04.2015, 23:21

 QqraA, znalazłem coś takiego, co chyba jako tako zrozumiale opisuje problem obiektowości: http://agaykhan.repu...a.pl/klasy.html . Na wprowadzeniu gość pieprzy trzy po trzy i zamiast tłumaczyć przedstawia swoje subiektywne opinie, ale wydaje mi się, że od podrozdziału "Struktury" trochę wyjaśnia co i jak. W ogólnym skrócie obiektowość pozwala na grupowanie zmiennych i ułatwia operacje między nimi za pomocą dedykowanych funkcji dla tychże zgrupowanych zmiennych, co wszystko razem tworzy właśnie obiekt. W grach komputerowych takim obiektem może być dla przykładu jakiś tam potwór. Posiada zmienne takie jak np poziom życia, prędkość poruszania się, atak itp. Posiada również zmienne przechowujące informacje o tym, jak wygląda(np w postaci obrazków albo wzorów matematycznych opisujących trójkąty, czy linie rysujące go i ich kolory). No i wiele innych takich właśnie zmiennych może posiadać taki obiekt "potwór". No ale ten obiekt posiada również funkcje, które zawierają instrukcje opisujące np wydawane przez niego dźwięki(np jaki plik ze ścieżką dźwiękową program ma uruchomić, żeby ta istota zaryczała i kiedy ma ona zaryczeć- czyli w jakiej sytuacji należy uruchomić tą ścieżkę dźwiękową). Funkcje w obiektach w przypadku wspomnianego potwora mogą też określać jego sztuczną inteligencję- choćby zachowanie podczas walki, to jak się porusza, atakuje itp. Innym przykładem wykorzystania funkcji jest zapis informacji wysyłanych do programu, że postać poruszając się zmienia swoje położenie na mapie gry itd itp. Czyli ogólnie obiektowość pozwala nam na bardziej ludzkie w tym zapisie komputerowym uporządkowanie tych wszystkich danych i ułatwia do nich dostęp, no i sprawia, że możemy sobie definiować różne rzeczy w sposób bardziej elastyczny. W sumie sam się trochę rozpisałem, wetknąłem na koniec swoje opinie, ale jak już zacząłem, ciężko by było się zmieścić w jednym zdaniu. Mam nadzieję, że przynajmniej część rzeczy ująłem w zjadliwy sposób, starałem się.

 Spadochroniarz, coś tam kodzę sobie w C++, w sumie od jakiegoś czasu jest to jedyny język, w którym coś piszę. Zaczynałem od C, próbowałem Javy, ale totalnie mi nie weszła i odpuściłem. Raczej więc ambitnie bym podszedł do nauki pisania stron- obecnie jestem w tym zielony. Więc tak jeszcze raz reasumując, biorąc pod uwagę, że podstawy C++ chyba mam, od czego powinienem zacząć? Coś oprócz tego filmu na yt, czy tylko na razie ten link z filmem?


Ten post był edytowany przez masturbant94 dnia: 07.04.2015, 00:25

  • 0

#6 QqraA

QqraA

    Dobry gips nie jest zły.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 12:39

Hej,

dostalem odpowiedz na temat co to sa klasy.

Ale dalej - czym sie rozni C++ od obiektowego C++?

 

Q


  • 0

#7 Matias

Matias

    Fallen

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 749 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pandemonium

Napisany 07.04.2015, 12:54

dostalem odpowiedz na temat co to sa klasy.

Ale dalej - czym sie rozni C++ od obiektowego C++?

 

Spadachroniarz pewnie niedługo sam odpowie, ale mam ochotę się wtrącić, bo wyczuwam

nutkę czepialstwa.

 

Można pisać w C++ nie używając żadnego z narzędzi do programowania obiektowego, czyż nie?

 

Pozdrawiam

M.


  • 0

#8 QqraA

QqraA

    Dobry gips nie jest zły.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 14:47

Hej,

troche sie czepiam :)

 

Jednak moze sie okazac ze napisanie czegos w C++ starajac sie nie uzywac "obiektow" bedzie trudne, bo sporo rzeczy jest tam obiektowych (chocby stringi - do reszty poza wym watkiem - nie o te stringi chodzi :) )


  • 0

#9 Spadochroniarz

Spadochroniarz

    Zadomowiony

  • Autor(ka) tematu
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 206 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 18:15

czym sie rozni C++ od obiektowego C++?

 

C++ (strukturalny) różni się od C++ obiektowego tym, że w strukturalnym piszemy kod linia po linii, ewentualnie tworząc funkcje, które za coś odpowiadają. Obiektówka polega na Tworzeniu klas, z których potem tworzymy obiekty. Obiektówka ma dużo więcej zalet jak np. dziedziczenie, polimorfizm, konstruktory itp.  Ogólnie zasada jest taka, że jak piszemy duży program (np. grę komp z masą postaci itd) to zawsze pisze się wtedy obiektowo.

 

Wiem, że słabo to wytłumaczyłem, ale zobacz sobie ten filmik:

 

 

wszystko stanie się jasne :)

 

 

Można pisać w C++ nie używając żadnego z narzędzi do programowania obiektowego, czyż nie?

 

Ogólnie jak pisze się coś troszkę większego od ,,Hello world" to ciężko jest nie używać żadnego obiektu, ale to nie jest powiedziane, że pisze się już obiektowo. Te obiekty są wtedy zdefiniowane w różnego rodzajach bibliotekach, które dołącza się na samym początku. Np. funkcja Math.PI - czyli liczba PI (3,14....) jest już użyciem obiektu z biblioteki Math.


Ten post był edytowany przez Spadochroniarz dnia: 07.04.2015, 18:16

  • 1

#10 QqraA

QqraA

    Dobry gips nie jest zły.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 19:32

No dobra nie bede meczyc:

C++ - jezyk obiektowy

C - jezyk strukturalny

 

a co to klasa, obiekt i reszta artefaktow z tym zwiazana to mi sie jeszcze po glowie kolata i koncepcje znam dosc dobrze :)

 

acz wciaz sie ucze nowych rzeczy


  • 0

#11 Spadochroniarz

Spadochroniarz

    Zadomowiony

  • Autor(ka) tematu
  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 206 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 20:31

No dobra nie bede meczyc:
C++ - jezyk obiektowy
C - jezyk strukturalny

Pokaż mi prosze rzetelne źródła gdzie C++ jest językiem jedynie obiektowym.
 
Pierwszy lepszy kod:
 
#include <iostream>
#include <iomanip>
#include <cmath>
#include <cstdlib>

using namespace std;

const double EPS0 = 0.0000000001; // dokładność porównania z zerem
const double EPSX = 0.0000000001; // dokładność wyznaczenia pierwiastka


double f(double x)
{
  return (x * x * x)  + (4*(x*x)) -10;
}

//-----------------------------------------------------
// Program główny
//-----------------------------------------------------

int main()
{

  double a,b,x0,fa,fb,f0;

  cout << setprecision(5)     // 5 cyfr po przecinku
       << fixed;              // format stałoprzecinkowy

  cout << "Obliczanie pierwiastka funkcji - metoda bisekcji"<<endl;

  //cout<< "Podaj funckje:"; cin >> funckja;


  cout << "Podaj zakres poszukiwan pierwiastka:\n\n";
  cout << "a = "; cin >> a;
  cout << "b = "; cin >> b;
  cout << "\n------------------------------------------------\n\n"
          "WYNIK:\n\n";
  fa = f(a); fb = f(b);
  if(fa * fb > 0)     cout << "Funkcja nie spelnia zalozen"<<endl;

  else
  {
    while(fabs(a - b) > EPSX)
    {
      x0 = (a + b) / 2; f0 = f(x0);
      if(fabs(f0) < EPS0) break;
      if(fa * f0 < 0) b = x0;
      else
      {
        a = x0; fa = f0;
      }
    }
    cout << "x0 = " << setw(15) << x0 << endl;
  }
  cout << "\n------------------------------------------------\n\n";
  system("pause");
  return 0;
}
 
Pisany oczywiście w C++. QqraA - uważasz, że jest napisany obiektowo?
  • 0

#12 masturbant94

masturbant94

    Zadomowiony

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 265 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07.04.2015, 21:07

Właśnie na początku odebrałem pytanie QqrA jako czepialstwo typu użytkowników z elektrody, a potem stwierdziłem, że będąc tutaj pewno nie jest taki małostkowy;) co do mojego pytania zadanego w poprzednio napisanym komentarzu, mógłbyś mi Spadochroniarz odpowiedzieć na priv?


  • 0

#13 QqraA

QqraA

    Dobry gips nie jest zły.

  • Moderatorzy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2672 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08.04.2015, 14:39

Mowilem ze to o czepianie sie chodzilo :)

 

Oczywiste jest ze C++ zawiera w sobie calosc C i jest rozszezone o podejscie obiektowe.

I najczesciej mowi sie wlasnie o C - jezyku strukturalnym i o C++ jako obiektowym.

 

Zycze dobrych owocow dalszej nauki.


  • 0